Typowe "wgniecenia parkingowe" i metody ich usuwania

Korzystanie z pojazdu wiąże się nierozerwalnie z ryzykiem jego uszkodzenia wskutek rozmaitych kolizji czy wypadków. Znacznie częściej kierowcom zdarzają się jednak stosunkowo drobne stłuczki bądź tzw. szkody parkingowe oznaczające np. jedynie wgniecenie elementu. Usuwanie defektów tego rodzaju jest niezbędne dla zachowania odpowiedniej estetyki auta i uchronienie się przed spadkiem jego wartości. W sytuacji, gdy nie doszło do większych zniszczeń, rozwiązaniem może się okazać usuwanie wgnieceń bez lakierowania. Przekonajmy się, na czym ono polega i jak przebiega.

Czym jest usuwanie wgnieceń bez lakierowania?

Tradycyjna metoda usuwania nawet niewielkich uszkodzeń karoserii wiązała się z koniecznością prostowania zdemontowanego elementu, a następnie jego lakierowaniem. Było to nie tylko kosztowne, ale także długotrwałe i oznaczało pozostawienie auta w warsztacie na dłuższy czas. W przypadku stosowania metody pozbywania się wgnieceń bez lakierowania niezbędne zabiegi są przeprowadzane bez zdejmowania części, co chroni przed koniecznością demontażu elementów znajdujących się w pobliżu. Wiele napraw można więc wykonać błyskawicznie i niemal „od ręki”.

Jak przebiega naprawa bez lakierowania?

Naprawy wgnieceń bez lakierowania są wykonywane z użyciem specjalnych narzędzi, które pozwalają na odgięcie uszkodzonej powierzchni tak, że powróci ona do swej pierwotnej geometrii. W tym celu stosuje się albo specjalne łyżki działające od wewnętrznej strony elementu lub specjalne „pullery” zakładane od strony zewnętrznej. Warunkiem stosowania takich technik jest jednak brak uszkodzeń powłoki lakierniczej oraz usytuowanie wgniecenia w pewnej odległości od rantów, krawędzi czy przetłoczeń. Interwencje tego rodzaju są szczególne przydatne, gdy chodzi o takie miejsca jak dach pojazdu czy słupki karoserii.